Pages

22 May 2012

Inspirasi Perkahwinan...


.Assalammualaikum.

Secara Tidak Sengaja aku tetiba mahu update blog...tp update benda yang tidak mendatangkan hasil... hahaha.. aku dah bertunang hampir 5 bulan..and planing utk membuat majlis bulan sept 2012 ni...cuma tarikh belum di tetapkan...insyaAllah lah kan kalau ada rezeki...lagi cepat lagi bagus...lagi pun bertunang lama-lama ni macam-macam dugaan.. plan untuk majlis aku ni macam berterabur la....sebarang persiapan pun aku belum buat lagi...

yang sebenarnya kan...masa aku jalan-jalan dalam facebook..aku nak cari inspirasi untuk majlis perkahwinan aku nanti...jalan punya jalan..aku terjumpa 1 facebook... album orang kawin-kawin....bila aku tengok aku jeles sgt..tak tahu la kenapa..macam sekarang ni juga aku nak kawin...gatai.hehe.tapi apa yang aku ingin kan..bila aku pikir pasal persiapan tuh...macam-macam dalam kepala aku ni... macam-macam yang aku mahu dalam majlis aku...antara nya  macam gambar-gambar kat bawah ni....

manis
sweetkan?? hum...aku jeles...jelloooosss menghantui... aku mahu semanis and secantik dya nanti di majlis perkahwinan aku sendiri...hehehek... perasan nya aku ni,......

Kiut
bila aku nikah nanti aku nak pakai macam ni...ini la inspirasi aku untuk memakai tudung aku nanti...

aku nak shawl macam dya ni...tp aku kurang pasti sama ada ini shawl atau veil..korang ada idea tak macam mana cara dya pakai ni? sebab aku nak tahu...sesiapa yang sudi tunjukkan...blh la tinggalkan link korang ea...

Gojes
cantikkan? sweet jer senyumannya dya... baju dya cantik...shawl dya cantik... aku nak macam ni..tp kalau boleh saya just nak tahu, veil or shawl yang dya pakai or kedua-duanya sekali..... and aku nak tahu d mana ada terima tempahan untuk buat macam tuh...nice kan? mesti korang gadis-gadis nak macam ni juga.. hurm....

untuk gambar yang lain korang blh lah g link ni..  G.i Photoshoot 

lepas tuh kan..aku nak dua pelamin macam ni..ha hax..

Untuk Sanding.

Untuk Nikah
yang untuk nikah tuh aku dapat inspirasi dari majlis pernikahan farah af2 ... sweet kan?? hurmm

urm..dah nama nya pompuan...mesti nak cantek-cantek kan?? nak itu nak ini...nak macam tuh nak macam ni... kawin ni kn just sekali dalam hidup...kecuali kalau cerai dan kawin lagi....نعوذ بالله من ذلك .. 
keinginan tuh terlalu banyak... susah untuk di kawal...nanti nak macam ni semua... over bajet..kwang-kwang-kwang...padan muka...dah selesai majis..nanti makan pasir...hahaha...

tapi apa-apa pun...semoga semua nya di permudahkan..dan apa yang saya impikan ini menjadi... bila di fikirkan balik...majlis ni tak penting pun kan...yang penting halal dan sah di sisi agama dan di sisi ALLAH.. tapi bila di fikir-fikir lagi...untuk kenangan di hari tua..dan untuk anak-anak, cucu-cucu, cicit-cicit tengok bila diorang dah besar nanti....betul tidak?? huaaaaaaaaaarrrrrggg... pening juga bila fikir pasal kawin ni.... terus rasa macam tanak kwain plak...wakakakaka... hehehe...

Nota Jari : Berbelanja Ikut Kemampuan.....kan kan kan kan kan ...

2 comments:

QA's ~ mamapapa said...

insyaAllah..smoga sgala impian trcapai..cuma 1 cubala utk brsederhana..nti dh lepas khwin lg banyak blanja yg diperlukn,dear :)
jmput follow kmbali,ye :)

Useriez said...

semoga berbahagia hingga ke anak cucu :)