Pages

11 July 2012

Sahabat # 2

sahabat


wahai sahabat ku..
semasa engkau sedih, aku la tempat mu mengadu.
tapi bila engkau sudah gembira, engkau lupakan aku.

wahai sahabat ku..
semasa engkau susah, aku la tempat mu meminta pertolongan
tapi bila aku susah, aku meminta pertolongan, tapi engkau tidak memberi.

wahai sahabat ku..
ketika engkau tidak punya teman, aku la teman mu ke sana sini,
tapi bila engkau punya teman yang ramai, engkau lupa pada teman mu ini.

wahai sahabatku..
ketika engkau berduka, bahu ku la menjadi tempat mu bersandar,
tapi ketika aku berduka, bahu mu di mana?.

wahai sabahat ku..
bukan niat ku untuk mengungkit, tapi aku memperingtkan engkau..

wahai sahabatku..
di mana engkau ketika saat-saat aku sangat-sangat memerlukan engkau.??

wahai sahabatku..
aku jujur mengatakan.. aku cemburu melihat persahabatan orang lain, yang akrab..
saling bantu membantu...

wahai sahabatku..
aku tahu tidak semua manusia sempurna..
tapi aku menginginkan sahabat yang ada bersama di masa susah dan senang,
aku ingin sahabat yang sudi mendengar luahan rasa ini,
sudi berkongsi kegembiraan ini,
aku juga inginkan sekali ada sahabat yang boleh berkongsi suka dan duka, bukan hanya di masa suka dan gembira..
bila susah dan duka buru la mencari aku...

wahai sahabatku...
aku ingin engkau tahu,
engkau kekuatan ku,
engkau semangatku
kini
engkau di mana??
aku rindukan engkau... :(

wahai sahabatku..
apa kah erti persahabatan bagi mu..

friendship may not last forever but will remain in our memory forever


mood : jiwang & sedih

1 comment:

Anum said...

sahabat... BFF