Pages

09 July 2012

sahabat

Sahabat


Dulu -2009-2011

kita sahabat
kita friend dalam facebook,
kita selalu chat dalam fb walaupun kita hanya bersebelahan,
kita saling sakat menyakat,
kita bergosip bersama-sama,
kita pernah ketawa bersama,
kita berkongsi masalah bersama,
kita makan bersama,
kita kerja bersama,
kita sebelum tidur kita selalu bercerita,
kita jalan-jalan bersama,
kita shoping bersama,
kita lepak bersama,
hampir semua kita bersama-sama


Kini -pertengahan 2011

kita berangapan kita sudah menjadi musuh,
kita sudah unfriend siap block lagi,
chat pun dah tak sudi walau pun masing-masing on9,
kita sudah tidak sehaluan,
kita sudah tidak bertukar senyuman,
kita lebih banyak berdiam diri,
kita sudah tidak bercerita lagi,
kita masing-masing buat hal sendiri,
kita sakitkan hati sendiri,
kita sudah tidak tegur menegur,
kita saling salah menyalahi,
kita berpandangan pun sudah tak sudi,
ada saja yang tidak kena pada pandangan mata masing-masing, masing-masing ego, tidak mahu mengalah.

Sekarang - pertengahan 2012

walaupun persengketaan antara kita itu masih lagi tidak dapat di lupakan, aku ingin meminta maaf pada mu wahai sahabat,
walaupun aku masih keliru di atas persengketaan yang aku tidak tahu apa punca nya engkau berubah,
walaupun aku juga terasa hati dengan sikap mu yang berubah menjadi pendiam dan langsung tidak menegur aku,
jika engkau terasa hati oleh kerana "HAL" itu, aku ingin meminta maaf,
hal yang aku tidak menduga engkau akan berubah sikap menjadi pendiam bila kita bersama,


aku add kau semula dalam fb sebagai friend,
aku add kau semula kerana aku masih anggap engkau sebagai seorang sahabat yang pernah berkongsi masaalah dengan aku dahulu,
aku add kau semula kerana aku tidak boleh lupakan kau sebagai seorang sahabat baik ku dulu,

walaupun kini kita masih bersengketa tapi jangan lupa dulu kita juga pernah bersahabat
-aku tidak mahu ego menguasai diri ku-
salam sahabat utk mu "SE".

5 comments:

Anum said...

suka entry nie

are_lin@yu said...

betul2 terjadi ka ni dear..nice,sweet ja baca ;-)

AmoyCincai said...

@Anum
thanks kak anum... :)

AmoyCincai said...

@are_lin@yu
ya arelin.. ini kisah benar sy. hehe..

ஜ miss klanika ஜ said...

semoga kembali bersahabat dgn dia ye :)