Pages

22 October 2012

Bride To BE


.Assalammualikum.

HA~! malas nak buat ayat bunga-bunga.~ xada idea.. otak tengah blurr....banyak sangat yang hendak di fikirkan..


sedar x sedarkan.. aku ada masa 10 hari ja lagi.. n sekarang ni tengah menghitung jari jemari.. Fuhhh~ nevesss... nampak ja aku mcm ni... biasa senyum2.. tapi dalam hati.. hanya Maha ESA yang tahu...
ada orang kata sepatutnya 40 hari sebelum majlis bakal pengantin ni kena la berehat.. x boleh kuar rumah.. tapi aku ni.. dah terbalik. hehe seminggu lagi sebelum majlis baru aku dapat cuti..

kadang-kadang aku terfikir  gak.. macam mana la kehidupan aku lepas dah bergelar istri orang ni..? mampu ka aku bahagikan masa untuk menguruskan rumah.. dah lah aku kerja dari 7.00 pg hingga 4.30 ptg.. kadang-kadang aku OT sampai 6.30.. ada ka masa untuk aku memasak sarapan, masak tengah hari, masak untuk makan malam, cuci baju, mengemas rumah, layan suami... haiiisss..~ memang aku kena buat jadual la mcm ni... Sedangkn jadual aku sekarang ni aku rasa dah cukup padat untuk aku sorang... cuba korang selidik jadual aku..

5.00subuh -6.00 pagi -bangun pagi, iron baju, masak nasik, kadang2 x masak, mandi, kemas bilik.
6.15 pagi - dah gerak dari umah untuk pegi tempat kerja.
7.00 - 4.30 - kerja (office hour) kadang2 6.30ptg (OT)
5.00 baru sampai umah kalau ot.. jam 7.00 baru sampai
5.00/7.00ptg - mandi, makan, cuci baju, lipat baju sambung kerja kalau ada kerja.. kdg2 smpai jam 10.00
10.30mlm- tido kdg2 jm 11.00mlm baru tido..


begitu la hari2 seterusnya.. kalau hidup berdua plak mcm mn la keadaan nya... tambah-tambah kalau ada baby... dah lah aku ni kurus mcm papan... tambah2 la kurus jadi lidi..  hahahaha... (AKU TENGAH SERIUS NI)

tapi aku terpaksa menerima semua perubahan ini...  aku kuat main game n masi mcm keanak-anakkn.. mampu ka aku kawal semua perangai aku ni..? aku rasa aku tak boleh hidup kalau xmain game... hahaha..
on9 game.. bkn game masak2.. hehe..

Game Fav aku sejak form 4

tiba-tiba aku terbayangkan.. istri-istri orang lain berair mata sebab kupas bawang kat umah.. tapi aku berair mata sebab menghadap komputer kat office... Owh pity me~! fengsannnn...
suami-suami lain makan dengan air tangan isteri, tapi suami aku makan air tangan keling yang di tapau dari restoran mamak..pas tu menyesal.. xada guna ada isteri kalau makan kat luar.. hahaha..(-ve) dah..

cuma perubahan ini mungkin akan mengubah aku 50% dari diri aku sekarang.. yang aku risau. aku tidak boleh bahagikan sedikit masa untuk urus diri sendiri... tu ja... tapi semua ni perancangan Allah... fuh... life..

lepas ni kehidupan akan lebih mencabar.. di mana cemburu2 la... marah2 la.. tapi mungkin sebab salah faham...insyaAllah semuanya ok..Amin... Doakn aku ya.. hehe..aku masih tak percaya yang aku ni bakal pengantin...n bakal menamatkn zaman bujang aku yang cukup membahagiakn ni.. :)

aku doakn korang jugak.. amin...dah dah.. hapis dah merepak..hehehe... tunggu update seterusnya setelah bergelar isteri plak.. InsyaAllah Isteri Mithali.. AMIN AMIN AMIN AMIN.....

P/S : ku Doakn Kau Bahagia..

10 October 2012

Sweet Case Irine Nadia + Nurul Diana

.Assalammualikum.

heeh.. entry boring... 

nak tanya kat korang.. kat mana eh nak buat casing hp mcm dorg ni.. sweet ar...

sy pun nak gak..~~ hehehe

sumber : Dian Pixy Blog
(Nurul Diana) FB





aku tabik spring.. kat dorang... sweet couple...

05 October 2012

Invitation Card

.Assalammualikum.

hehe.. tada... korang semua di jemput hadir..~~ hehe... 


----------------------------------

setakat ini.. br 50% siap..

document kahwin
hiv test : done
kursus kahwin : done
akuan bujang : done
akuan permastautin : done
akuan wali bapa kandung : done
dokumen2 lain : done

cuma tunggu nak hantar lagi gi jabatan jawi

persiapan kat lain

pre wedding photoshoot : done
wedding card : done
pelamin nikah : done
pelamin cenopy : done
baju sanding & berinai : done
baju nikah : done
kasut nikah : done
shawl nikah : done
shawl berinai & shawl sanding : pending
doorgift nikah : done
doorgift khatam quran : done
doorgift hari bersanding : done
kemah, kerusi, meja : pending

n banyak lagi pending..~~ fuhh sabar saja la..

ok la tu jer kot.. hehe.. i cant imagine..

:(

bersusah sekarang.. nanti senang la jadi nya.. :) peace..